Waarom ik weg ga bij Vodafone

Ik heb er genoeg van. Op 13 februari 2013 loopt mijn huidige mobiele abonnement bij Vodafone af. Ze bellen me al een paar weken om me over te halen met allerlei fijne aanbiedingen. Maar het voelt niet goed.

Ze blijven praten over bundels, en ik kan aleen maar denken: “Maar je laat me wat ik niet gebruik niet meenemen naar de volgende maand, dus ik betaal teveel”.

Ze schermen met honderden euro korting, zowel voor het nieuwe toestel als maandenlange halvering van het abonnementsgeld. Dus ik kan alleen maar denken:”Jullie hebben me al die tijd teveel laten betalen.”

Ik heb er genoeg van. Ik zeg dat abonnement op, en ga aan de slag om op 14 februari 2013 mijn mobiele abonnement beter en goedkoper geregeld te hebben.

Waar ga ik naar op zoek?

  1. Ik wil zoveel mogelijk alleen maar betalen voor wat ik gebruik
    Dus liever pre-paid dan bundels. Maar ik ben niet persé tegen vaste abonnementskosten, want ik begrijp best dat er een infrastructuur in de lucht gehouden moet worden, ook als ik er geen gebruik van maak
  2. Ik wil één rekening voor meerdere devices
    ik heb een mobiele telefoon, een iPad en een laptop. Ik wil met alledrie mobiel online kunnen zijn, zonder drie verschillende rekeningen te krijgen
  3. Ik wil mijn eigen toestel hebben voor een redelijk bedrag
    leasen lijkt me niets, en het soort afbetaling dat de grote providers je bieden zou eigenlijk verboden moeten worden vanwege de bizar hoge maandelijkse kosten

Volg me op dit blog om mee te maken wat ik ervan leer, en waar ik op uitkom.games for mobile

Author: lykle

Kalm, nieuwsgierig en vastberaden. Stelt de juiste vragen als dagvoorzitter/moderator.

18 thoughts on “Waarom ik weg ga bij Vodafone”

  1. Goede stap! Alleen is die zoektocht zo lastig gemaakt dat 80% toch weer opgeeft.

  2. Laten we dan maar hopen dat ik geen Don Quichotte word 😉 Maar zonder gekheid: ik zie serieus mogelijkheden. Zowel voor mezelf als voor een nieuw bedrijf.

  3. Mijn vodafone abo is reeds afgelopen, dus kan elk moment iets anders kiezen. Maar weet ook nog niet precies wat ik wil. Ik zit wat dat betreft in het zelfde schuitje.

    Een nieuw toestel kost mijn zo’n 600 euro. Bij een verlenging van mijn abo zou ik tussen de 300 en 400 euro moeten bij betalen bij een 1-jarig abo met dezelfde maand kosten (e 45 p/mnd).

    Dus 12 maanden x 45 euro = 540 + het toestel waar ik dan zo’n 360 euro moet bij betalen. Dan zijn de totale jaarkosten:900 (is 75 per maand)
    (bellen en sms gebruik ik bijna niet)

    Ga ik voor sim only, dan betaal ik zo’n 15 euro per maand = jaarlijks 180 euro.
    Maar dan moet ik nog een nieuw toestel van 600 euro. Komt op780 euro, maandelijks 65 euro.

    Nu heb ik een smart-abo van vodafone en met deze bundel kan ik ook nog 6 weken in het buitenland gebruik maken. Dus dat scheelt weer de kosten om een droam oid te huren.

    Blijft lastig, ben benieuwd waar je voor gaat kiezen.

  4. Slim sommetje. Maar jij belt dus vrijwel niet met je mobiele telefoon? Gebruik je dan Skype, of iets anders?

  5. Ik zit met hetzelfde, ik mis ook het één bundel voor alles gemak van mijn oude Orange en T-Mobile abbonement (die ik vanwege data en wens nieuwe telefoon) heb omgezet naar een Vodafone abonnement. Ik heb daar nu spijt van, bij mijn oude abbo kwam alles uit de bundel zelfs nummers van helpdesk en alles bleef altijd bewaard, dus in het buitenland had ik altijd een extra buffer die ik in NL opspaarde.

    Nu verdwijnt de buffer per maand en daarnaast wordt er continu extra in rekening gebracht omdat dat zogenaamd niet in de bundel valt (daar zit ik dan met mijn 80% ongebruikte belminuten).

    Ik snap dat het oude een bundel voor alles niet ideaal is voor het bedrijf, maar voor de klant was het geweldig en vooral geen verrassingen achteraf (je krijgt nu geen melding als iets buiten de bundel valt).

  6. The times, they are a’ changing! Maar het is nu zoeken naar een geschikte balans tussen gemak (wat altijd geld lijkt te kosten) en acceptabele kosten.

  7. Zo herkenbaar! Ik heb dan geen Vodafone, maar T-mobile, maar komt op ongeveer hetzelfde neer… ik moet €15 meer betalen wil ik ongeveer hetzelfde abonnement en dan ook nog eens dik bij betalen bij een nieuwe telefoon. Ik hou je zoektocht in de gaten 🙂

  8. Ik zit met hetzelfde probleem, de prijzen van alle abonnementen zijn naast de vervelende voorwaarden en het leasen van toestellen ook skyrocket gegaan. Waar ik nu nog geen 3 tientjes voor betaal zal ik bij een volgend abonnement(Mijn contract loopt over anderhalf maand af) sowieso het dubbele gaan betalen en dan lease ik mijn toestel ook nog eens.

  9. maar we moeten onszelf natuurlijk ook wat vragen stellen. Zoals: hoe belangrijk is dat specifieke model telefoon voor ons? Waarom zouden we het leasen wanneer we het ook kunnen kopen? Waarom niet even doorgaan met een ouder toestel en ondertussen verder sparen voor een fonkelnieuwe die je dan ook jouw eigen toestel mag noemen?

  10. Eens met Sythe, bovendien zijn er alleen nog maar grote spelers op de markt (die zich dan soms voordoen als kleine spelers). Dus ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten!

  11. Ik had eerder een comment geplaatst, maar die zie ik nu niet meer, misschien iets misgegaan..
    iig: hollandsnieuwe (wel een dochtermaatschappij van vodafone 😉 biedt een abonnement aan waar alles uit 1 bundel komt (bel + sms + mb) en als enige provider (voor zover ik weet) kun je daar je bundel tot 3 maanden meenemen. Meestal is hollandsnieuwe niet de voordeligste (vergeleken met bv simyo, tele2, ..), maar wel het flexibelst. Hangt dus een beetje af van hoeveel je bel/internet gedrag varieert per maand of je er voordeliger mee uit bent. Succes met de zoektocht iig!

  12. Interessant idee!

    Twee jaar geleden ben ik overgestapt van T-Mobile naar Vodafone omdat ik teleurgesteld was in T-Mobile en hun beloning van trouwe klanten (8 jaar klant). Het ziet er nu echter naar uit dat ik dat beter niet had kunnen doen. Bij Vodafone vielen een hoop kosten buiten de bundel, en alles waar ze mij extra kosten voor konden rekenen hebben ze dit ook gedaan. Ik ben er helemaal klaar mee en ben voor 1 februari op zoek naar een nieuwe oplossing.

    Binnenkort verhuis ik echter naar het buitenland (Moskou, Rusland), dus voegen verschillende nummers, nummerbehoud en buitenlandse kosten nogal wat extra hoofdpijn toe aan dit avontuur.

  13. Ik ben ook zeer benieuwd! Ik denk dat er in Nederland zeker een markt is voor een simpelere manier van bellen. Ik zit zelf bij T-Mobile, al vanaf dat het nog Orange was. Puur omdat ik mijn bundel elke maand mee kon nemen. Maar elke keer als ik mijn abbonnement moest vernieuwen was er weer zo veel gewijzigd. En elke keer viel er weer meer buiten de bundel, waar betaal ik dan nog zoveel geld voor die bundel voor?

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.